donderdag 21 juni 2007

Nu ook in Nederland: Pay Per Action via Google


Zeer binnenkort kunnen adverteerders ook in Nederland met een AdWords account gaan adverteren op basis van Pay Per Action (PPA).
Pay-per-action is a new pricing model that allows advertisers to pay only when a pre-defined action is completed on their site, such as when a user makes a purchase, signs up for a newsletter, or completes any other clearly defined action.

Hierbij wordt in plaats van een maximale CPC of CPM, een bedrag ingevuld wat men maximaal wilt uitgeven voor een conversie.
Op dit moment kan alleen worden geadverteerd op partnersites binnen het contentnetwerk welke zich voor PPA-ads hebben aangemeld. De advertenties worden vertoond in speciale PPA-blokken, zodat ze niet concurreren met bestaande Content en Site Targeting campagnes. Omdat dit er momenteel nog niet heel veel zijn, zal het te verwachten volume beperkt zijn. De conversies worden bijgehouden door de Google Conversion Tool welke zich binnen elk AdWords-account bevindt. De cookies van Google worden maximaal 30 dagen bewaard (Via Marketingfacts).

Ik ben heel benieuwd hoe de prijzen/kosten (ROI) gaan uitpakken en hoe de verhouding is ten aanzien van de conversie via ‘gewone’ kliks.

Geen opmerkingen: