donderdag 26 juli 2007

Rabosite scoort na verterk Rasmussen

Het wegsturen van geletruidrager Michael Rasmussen heeft gezorgd voor een flinke stijging van het bezoek aan de tourpagina's binnen de Rabobanksite. De pagina's worden vandaag meer dan drie keer zoveel bezocht als op andere tourdagen. De Tour-livestream op de NOS site trekt vandaag juist veel minder bezoekers dan op andere dagen.

"Vanochtend zijn we door de grens van een miljoen pageviews gegaan," vertelt woordvoerder Lohman van de Rabobank aan Emerce. Ongeveer honderdduizend daarvan zijn er vandaag - tot 13.00 uur - gerealiseerd. Dat aantal zal nog flink stijgen in de loop van de dag, tot boven de 150.000. Op een gemiddelde Tourdag worden er zo'n 50.000 tourpagina's bekeken binnen de Rabobanksite.

Ook de website Rabo Sport TV draait goed vandaag, zegt Lohman. Op de site staan video's die zijn gemaakt door een eigen televisieteam van de Rabobank. Tot 12.00 uur vanochtend zijn er zo'n 30.000 video's bekeken. Op een totaal van 300.000 bekeken video's sinds de start van de Tour de France. Gemiddeld worden er zo'n 15.000 video's per tourdag bekeken. Best bekeken video is die waarin directeur Theo de Rooij van de Rabobank wielerploeg vertelt dat Rasmussen uit de tour wordt gezet.

De video's die te zien zijn op Rabo Sport TV zijn gratis en worden ook via Zoom.in gedistribueerd over ruim 80 sites, waaronder Telegraaf.nl, AD.nl en NU.nl.
De video's van de Rabobank - waaronder het statement van De Rooij - zijn tijdens de tour regelmatig gebruikt door de NOS tijdens uitzendingen over de Tour. De oplettende tv-kijker kon bij deze items rechts bovenin het scherm een Rabobank Logo zien.

Ik heb hier al eerder aandacht aan besteed en denk dat Rabobank dit erg goed oppakt: unieke content maken, op eigen platvorm aanbieden en via andere media verspreiden. Mooie case!

Geen opmerkingen: