De aandacht van de mediaconsument raakt steeds meer versnipperd. Hoe zorg je ervoor dat je boodschap aankomt? Daarvoor heb je de juiste kanalen nodig. Maar ook een boodschap waar mensen wat aan hebben of wat meekunnen. Awesome Amsterdam denkt middelenvrij en vanuit insights om zo tot effectieve communicatie te komen. Op dit blog vind je content dat ons daarbij helpt. www.AwesomeAmsterdam.nl
zaterdag 14 juli 2007
Toursite NOS te populair
Op NRC.nl het bericht dat live uitzendingen van de Tour de France via de Toursite van de NOS zo goed worden bekeken dat sommige providers te kampen hebben met netwerkproblemen.
„Met 30.000 kijkers leverde dat donderdag een piek op van 23 gigabit per seconde”, aldus Stekelenburg, hoofd nieuwe media van de NOS. „We tasten de grenzen af wat er kan met streaming media. Vermoedelijk wordt de drukte straks minder tijdens de vakantie. En anders kunnen we de beeldkwaliteit terugschroeven.”
Volgens de NOS-statistieken blijkt dat onder meer Tele2, Tiscali en KPN Zakelijk deze week te kampen hadden met overbelasting: er keken te veel mensen naar de videobeelden, waardoor de Tour niet meer te zien was.
Een woordvoerster van Versatel, het netwerk waarvan Tele2 gebruikmaakt, ontkent echter dat er sprake is van overbelasting. „Wij hebben bandbreedte genoeg. Ik denk dat de problemen bij de NOS zelf liggen.” Ook KPN zegt geen problemen te ondervinden.
Als de site beschikbaar is, is deze site een absolute aanrader!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten