Ik heb al eerder naar Lego verwezen als voorbeeld van een bedrijf dat goed gebruik maakt van hun 'fans' en de mogelijkheden die Web 2.0 biedt voor open innovaties.
In deze rapportage van CNBC wordt het nog eens uitgelegd.
Enkele tips voor open innovatie zijn:
- geef controle uit handen
- ga de interactie aan
- zorg voor gelijkwaardigheid en transparantie
- communicatie is key
- zorg voor virtuele ontmoetingsplaatsen
- laat mensen meeprofiteren
- laat mensen met verschillende achtergronden samenkomen
- zorg voor vertrouwen en netwerken dat is de basis
- laat passie haar werk doen
(via Extendlimits.nl)
De aandacht van de mediaconsument raakt steeds meer versnipperd. Hoe zorg je ervoor dat je boodschap aankomt? Daarvoor heb je de juiste kanalen nodig. Maar ook een boodschap waar mensen wat aan hebben of wat meekunnen. Awesome Amsterdam denkt middelenvrij en vanuit insights om zo tot effectieve communicatie te komen. Op dit blog vind je content dat ons daarbij helpt. www.AwesomeAmsterdam.nl
dinsdag 17 juli 2007
Ijzersterke UGC case: Lego
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten