maandag 30 juli 2007

Smile in plaats van Mars

De merknaam Mars verdwijnt tijdelijk uit de schappen. Vanaf vandaag wisselt Mars op alle losse repen de merknaam in voor ‘Smile’, ‘Enjoy’, ‘Feel Good’ en ‘Happy’ in de herkenbare Mars-typografie. Met de actie wil Mars ‘Nederlanders positieve energie brengen.’

‘Bijvoorbeeld door bij iemand een Good Luck reep in zijn of haar sporttas te stoppen vlak voor een belangrijke wedstrijd. Andersom zorgt het ontvangen van een vrolijke boodschap ook voor een positief gevoel. Het werkt dus aan twee kanten. En natuurlijk krijg je zelf ook gewoon een goed gevoel van een reep met zo'n positieve boodschap’, meent brandmanager Sonja de Vries.

Het chocolademerk voert vanaf 27 augustus reclamespots op televisie, waarin beelden worden geschetst van mensen die wel wat positieve energie kunnen gebruiken. Op internet kunnen consumenten een gepersonaliseerde e-movie maken en die naar vrienden en bekenden sturen.

Mars is het eerste chocolademerk in Nederland dat tijdelijk de merknaam prominent van de verpakkingen haalt. Vorig jaar veranderde Mars tijdens het WK in Groot-Brittannië zijn naam in 'Believe' (via Molblog). Op de Mars-site is het sinds kort mogelijk een persoonlijke boodschp te sturen in de vorm van een filmpje.

Ik heb jaren voor Mars mogen werken en een het bleek een behoorlijke uitdaging om onder de internationale formats uit te komen om meer te localiseren. Dat is goed gelukt met de Jim-actie, maar vervolgens heeft 'Europa' het weer overgenomen. Ben heel benieuwd hoe Nederlands deze campagne is en hoe de commercial eruit ziet. Vooralsnog een slimme marketingactie van Mars!

Geen opmerkingen: