woensdag 23 mei 2007

NS met interactieve radiocommercial

Op Emerce claimen de NS en Sky Radio als eerste gebruik te maken van een interactieve radiocommercial. Planet melde al eerder dat Talpa gaat radio maken voor Puma en Rexona.
Unilever met het deodorantmerk Rexona en Puma zijn daarmee de eerste klanten voor Radio Digitaal. Daarmee lijkt online radio door adverteerders eindelijk serieus genomen te worden!

Luisteraars die afgelopen week online naar Sky Radio hebben geluisterd, hoorden voorafgaand aan een radiostream een korte commercial van de NS. De commercial was gekoppeld aan een advertentie die werd getoond in de Sky Radio Muziekspeler. Wie op de advertentie klikte, kwam op een actiepagina terecht.

"NS Internationaal is de eerste klant die gebruik maakt van deze nieuwe advertentievorm," zegt Joris Evendik, business manager interactive media bij de Sky Radio Groep. Voorafgaand aan de radiostreams van Sky Radio waren tot nu toe dezelfde commercials te horen als op de ‘FM-radio'.

De campagne van de NS was een combinatie van een pre-roll, een korte commercial aan het begin van een stream en een begeleidende advertentie in de player. "Een pre-roll is niet nieuw. Ook een banner in een player niet," licht Evendik toe. "Maar de combinatie hiervan en het feit dat deze campagne puur voor de streams is gemaakt voor een traditioneel radiostation en niet op FM is te horen, wél."

Over de resultaten van de campagne kan Evendik nog niet veel zeggen. "We gaan de campagne deze week met de NS evalueren. De eerste resultaten zijn veelbelovend." Volgens hem zullen binnenkort vergelijkbare campagnes met andere adverteerders starten. "Iedere maand neemt het aantal mensen dat via een stream naar onze radiozenders luistert, toe. Daarom is het voor adverteerders interessant om hier met een apart advertentiemodel op in te spelen."

Geen opmerkingen: