vrijdag 13 februari 2009

MWG-congres


Ik was er dit jaar helaas niet bij, maar uit een post van Marjolein Kamphuis op Dutchcowboys blijkt dat er dit jaar veel aandacht was voor innovatie, creatie en nieuwe technologieën. Interessant dus!

Zo was er prersentaties van Lode Schaeffer, "s Lands meest bekroonde creatief" van reclamebureau S-W-H, die een mooie case presenteerde in de vorm van hun onconventionele aanpak van een marketingcampagne voor Bolletje.
Toonde Momo's Raimo van der Klein de nieuwe G1 app die SPRX Mobile in samenwerking met ING ontwierp voor het makkelijk vinden van een pinautomaat, en liet Innovatiemanager Ruud Smeulders van de Rabobank de tientallen innovatieprojecten zien waar zijn bedrijf op dit moment mee bezig is.

Yme Bosma over de focus op mobiel bij Hyves, en de Dragon's Den-achtige sessie die Jort Kelder presenteerde waarin 3 mensen een TV format mochten pitchen voor een jury van Endemol, Unilever en SBS.
Daarnaast een debat tussen de hoofdredacteuren van Nu.nl en Elsevier over de kanabaliserende werking van online nieuws op traditionele actualiteitenmedia en een inspirerend verhaal door de creatief directeur van het poulaire smoothie-merk Innocent.

Het viel Marjolein op dat er op het MWG congres niet meer online marketeers vertegenwoordigd waren want inhoudelijk was het een ontzettend inspirerend event.
Op Cowgirls zijn van alle sprekers verslagen te vinden.

Geen opmerkingen: