De aandacht van de mediaconsument raakt steeds meer versnipperd. Hoe zorg je ervoor dat je boodschap aankomt? Daarvoor heb je de juiste kanalen nodig. Maar ook een boodschap waar mensen wat aan hebben of wat meekunnen. Awesome Amsterdam denkt middelenvrij en vanuit insights om zo tot effectieve communicatie te komen. Op dit blog vind je content dat ons daarbij helpt. www.AwesomeAmsterdam.nl
dinsdag 17 februari 2009
Brandfighters.com: Platform voor User Generated Viral Video's
De man die zondag tijdens wereldbekerwedstrijden in Thialf in een berenpak het ijs oprende deed mee aan een door Brandfighters.com georganiseerde wedstrijd. Mediatalenten kunnen via dit platform geld verdienen door een viral te ontwikkeling voor een merk.
Merken wordt op dit platform de mogelijkheid geboden om opdracht te plaatsen voor het ontwikkelen van een viral video. De talenten gaan met de opdracht aan de slag en zodra de video’s zijn goedgekeurd komen ze via de site van Brandfighters direct op Youtube. De meest bekeken video’s worden beloond met prijzengeld. De site positioneert zichzelf naar jongeren toe met de zin: ‘Creeer virals, werk aan je portfolio en verdien geld.’ Brandfighters is een initiatief van Jan Paul de Beer, junior online strateeg bij Crossmarks.
Het filmpje in het Thialf-stadio, gemaakt door een 25-jarige student Communicatiewetenschap uit Amsterdam, werd gemaakt in opdracht van energiedrank Go Fast dat als pay-off ‘Hoeveel lef heb jij?’ heeft. Doordat duidelijk bleek dat schaatser Sven Kramer niet van de actie was gediend, kreeg hij een stadionverbod van een jaar voor zijn actie. Zijn filmpje staat door alle media-aandacht wel bovenaan in de competitie. (Via Adformatie)
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten