dinsdag 24 februari 2009

Crowdsourcen op Gamez.nl

CreativeCrowds heeft vandaag een vernieuwend crowdsourcing concept gelanveerd in samenwerking met de community op Gamez.nl.

In dit concept worden gebruikers van Gamez uitgedaagd met zogeheten “challenges”. Dit zijn vragen aan de community waarop deze gebruikers ideeën en inzichten kunnen delen. CreativeCrowds verbindt bedrijven met communities. “Het verbinden met communities op deze manier is wereldwijd uniek”, stelt Carl Lens (Client Director van CreativeCrowds).

"Er zijn al vele crowdsourcing websites opgezet door bedrijven, maar altijd als eigen community. Het opbouwen van een eigen community is lastig omdat het voor mensen niet duidelijk is wat ze aan zo’n community hebben. Het is voor bedrijven slimmer om zich open te stellen voor communities die al bestaan. In communities waar duizenden gebruikers praten over hun passie en waar gebruikers graag ideeën bedenken voor bedrijven".

In het vandaag gelanceerde concept trapt KPN als eerste af met de “Hi Challenge”. Het telecombedrijf is zeer benieuwd naar ontwikkelingen op het gebied van mobiele applicaties en games en de Gamez community en zoekt naar ideeën waar ze zelf niet op gekomen zijn en die bruikbaar en uitvoerbaar zijn. Het doel is dus echt aan de slag te gaan met de beste ideeën. KPN Hi gaat zich hiervoor actief mengen in de dialoog om zo samen met de gebruikers ideeën uit te werken. In de zg. Hi challenge zullen gedurende een maand in totaal vier challenges worden geplaatst.

Op de Hi challenge zal een ideeëndialoog plaatsvinden tussen KPN Hi en de gebruikers van Gamez.nl aan de hand van challenges. De eerste challenge is bijvoorbeeld “wat voor Hi Society mobile multiplayer game kan je
verzinnen?”. Gebruikers kunnen met ideeën komen en op andere ideeën raten en reageren. Ideeën vallen onder een “CreativeCommons naamsvermelding 3.0” licentie. Dit betekent dat KPN Hi en ook anderen de ideeën mogen gebruiken en bewerken zolang ze de naam van de gebruiker erbij vermelden.

Carl Lens (Client Director CreativeCrowds): “Hi Society vinden we een goed marketingconcept, maar nu ook communities buiten het Hi.nl domein worden betrokken is het volgens ons geweldig! We zijn trots dat Hi ons als partner ziet om deze stap te nemen".

Peter Pool (Hoofdredacteur Gamez.nl) : “Ik vind de manier waarop CreativeCrowds het aanpakt zeer interssant. Ik kijk erg uit naar de Hi challenge en de ideeën de Gamez community” (via DutchCowboys)

Geen opmerkingen: