woensdag 19 september 2007

Poeremetator of Poerementator?

Op dit moment kan je de radio niet aanzetten of je wordt met de poeremetator om de oren geslagen. Overtoom wil ons via een intensieve radiocampagne doen geloven dat het een soort brievenopener is: "Een poeremetator opent je post op kantoor, in het magazijn of in de werkplaats." Maar enig speurwerk van Molblog leert dat het gaat om een verzonnen woord.

Een 'practical joke' waarbij je een nieuwe collega op zoek laat gaan naar een niet bestaand item. Ondertussen begint de term poeremetator echter wel een heel eigen leven te leiden op internet. Het aantal hits op Google lag enkele dagen nog in de tientallen maar stijgt inmiddels snel. Blijkbaar is Nederland op zoek naar de poeremetator. Wat dat betreft dus een succesvolle actie van overtoom.

Via adwords hebben ze poeremetator keurig ingekocht maar voor de leek die perenmetatorintoest blijft het helaasleeg. Met het intoetsen van poerementator wordt zelfs concurrent Rotor Amsterdam zichtbaar. Adwords-campagne toch maar even optimaliseren lijkt me!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Search engine marketing koppelt off- en online: het idee achter de poeremetator

Tot grote tevredenheid constateer ik dat het plan om het woord poeremator via search engine marketing tot leven te wekken, is gelukt.

Het een en ander maakt deel uit onze massamediale campagne, waarin gedurende de laatste 3 weken van september via radio, online advertising en print traffic naar Overtoom.nl wordt gegenereerd. De resultaten van deze campagne zijn tot op heden prima; traffic naar Overtoom.nl is gestegen met circa 20% ten opzichte van de periode voor de start van de mediacampagne. Ook de adwords campagne loopt uitstekend, evenals het aantal zoektermen op ‘poeremetator’ op Overtoom.nl. En natuurlijk de postings in diverse blogs.

De reden om een van Nederlands bekendste reclameslogans nieuw leven in te blazen, is gebaseerd op uitgebreid marktonderzoek. Het blijkt namelijk dat "tuut tuut dat is snel" nu eenmaal wordt geassocieerd met Overtoom. Net als bijvoorbeeld "Miele, er is geen betere". Het enige verschil met toen, is dat nu ook nieuwe media wordt ingeschakeld. Dat zoekmachinemarketing is gekozen, is voor ons logisch, omdat dit onderdeel uitmaakt van onze strategie.

Het enige wat tegenvalt is het aantal bestelde poeremetators. Waakt u overigens voor imitatie poeremetators, alleen de enige echte zijn verkrijgbaar via Overtoom.nl. En met de gebruikelijke snelle levering!

De mediacampagne loopt nog tot eind september en het verder buzzen van poeremator is vanzelfsprekend nog niet ten einde. There's more to come!

Stephan Schroeders
Area e-Business Manager Overtoom

Unknown zei

Hoi Stephan, dank voor je reactie. Vind het een mooie case en ben benieuwd naar jullie 'more to come'! Maar nogmaals het advies om optimaal gebruik te maken van Google adwords campagne. Denk dat je toch nog veel goedkope traffic laat liggen.

Anoniem zei

En nu een leuk filmpe over de poeremetator: http://youtube.com/watch?v=TIFIHRPlbNQ

Unknown zei

erg grappig!