dinsdag 11 september 2007

Ilse media start op Nu.nl met adverteren op mobiel

ilse media test met het plaatsen van banners op de mobiele versie van NU.nl. Het mediabureau Mediaedge:cia verzorgt de campagne en DaimlerChrysler Nederland is met de Jeep Patriot banner de eerste adverteerder op het mobiele ilse media-netwerk.

Mobiele websites worden steeds populairder. Het gebruik van de mobiele versie van NU.nl is het afgelopen jaar verdubbeld. Uit de ICT Barometer van Ernst & Young blijkt dat 78% van de managers en professionals een mobiel abonnement (zakelijk of privé) heeft met internetmogelijkheden. 68% Van de gebruikers van internet op mobiel bezoekt regelmatig nieuwssites. Gezien het volume en de content van NU.nl heeft Mediaedge:cia er daarom voor gekozen om de Jeep Patriot campagne op de mobiele versie van NU.nl te laten draaien.

De Jeep-banner is overigens pas een eerste stap, zegt Erik Rovers, verantwoordelijk voor ontwikkeling van mobiele sites bij ilse media. "Gedurende de test doen we nog niets met het segmenteren van de doelgroep. Maar, we zien voor de toekomst mogelijkheden in segmentatie naar bijvoorbeeld type mobiel toestel." Het type toestel zegt volgens Rovers veel over de gebruiker en dus over de interessegebieden.
Daarnaast kan gericht worden geadverteerd per operator. Zo wordt de relevantie van de banner groter voor de gebruiker, wat de acceptatie van mobiele banners ten goede komt.

Ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers. Sanoma Uitgevers en ilse media samen hebben 10 mobiele sites en zijn daarmee een van de grootste mobiele uitgevers van Nederland met: Cosmopolitan, Playboy, Startpagina.nl, NU.nl, Fancy, Autoweek, Sportweek, Belegger.nl, Voetbalnext.nl en Yes. Aan dit portfolio worden de komende maanden nog vele titels toegevoegd, zoals: web-log.nl, Kieskeurig.nl en Startgames.nl

Geen opmerkingen: