De Heinz 'Top This! TV Challenge' heeft namelijk een nieuw record gezet. Half april werden Amerikaanse consumenten opgeroepen om hun eigen Heinz Ketchup-commercial te maken en online te plaatsen. Ketchupliefhebbers stuurden maar liefst 8.000 video's in, die in totaal reeds 2,3 miljoen keer zijn bekeken. De bedoeling is dat ruim 4.000 (goedgekeurde) spots op YouTube terechtkomen. Vanaf maandag kunnen Amerikanen stemmen op hun favoriete inzending uit een top 15 van semi-finalisten. Op 16 september wordt de winnaar ($57.000!) bekendgemaakt.
De multimediale campagne, ontwikkeld door reclamebureau Smith Brothers, bestond uit verpakkingen, promoties in winkels, reclame en online elementen. Heinz heeft al aangekondigd dat de succesvolle actie dit najaar herhaald wordt.(via YoungMarketing)
De aandacht van de mediaconsument raakt steeds meer versnipperd. Hoe zorg je ervoor dat je boodschap aankomt? Daarvoor heb je de juiste kanalen nodig. Maar ook een boodschap waar mensen wat aan hebben of wat meekunnen. Awesome Amsterdam denkt middelenvrij en vanuit insights om zo tot effectieve communicatie te komen. Op dit blog vind je content dat ons daarbij helpt. www.AwesomeAmsterdam.nl
vrijdag 24 augustus 2007
Sucesvolle Heinz UGC campagne
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten