maandag 16 maart 2009

Augmented Reality: communiceren met impact

Vandaag staat een mooi stuk op Frankwatching over Augmented Reality.

Augmented reality is een vakgebied dat zich hoofdzakelijk bezighoudt met het zo realistisch mogelijk toevoegen van computergemaakte beelden aan rechtstreekse, reële beelden. In plaats van informatie af te beelden op klassieke en geïsoleerde beeldschermen, wordt de data geprojecteerd in het gezichtsveld van de gebruiker, meestal door middel van een head-mounted display of head-up display. Het maakt het verschil tussen de reële wereld en de virtuele wereld steeds kleiner en zorgt tevens voor eenvoudigere en gebruikersvriendelijkere interfaces, ook voor complexere toepassingen.

Dit biedt prachtige en futoristische toepassingen waarvan hieronder een voorbeeld van Mini:


Vind dit een mooi voorbeeld hou je offline en online media zeer impactvol kan integreren. Heb helaas nog geen commerciele Nederlandse case kunnen vinden, maar dat dit fantastische mogelijkheden biedt, lijkt me duidelijk.

2 opmerkingen:

Fredoichi zei

Lego heeft hier ook een leuke toepassing mee:

http://www.flickr.com/photos/countblockula/3363097348/

Olchert Vels zei

Dank, mooi voorbeeld inderdaad!