Anderhalf miljoen Nederlanders surften in februari met hun mobiele telefoon op internet. Het blijkt dat eigenaren van lady phones bovengemiddeld vaak op advertenties klikken. Hyves, Nu.nl en De Telegraaf zijn de populairste bestemmingen.
Adverteerders die mobiele campagnes draaien, hadden in februari een bereik van 1,5 miljoen surfers, 50.000 meer dan de maand ervoor. De zogeheten inventory, beschikbare advertentieruimte, omvatte 70 miljoen posities. Vijf miljoen meer dan in januari. Twee derde daarvan is op Hyves, 13 procent bij Nu.nl en zeven procent bij de mobiele sites van De Telegraaf.
Eigenaren van een iPhone surfen het meest en klikken ook het vaakst op reclame. Apple-klanten klikken 1,39 keer op een mobiele advertentie als ze er 100 getoond krijgen. Dat is de hoogste doorklikratio per toestel, gevolgd door de Samsung SGH-i900 met 1,77 procent.
In het algemeen wordt het meest gesurft met Nokia N95’s, daarna met Apple iPhones, gevolgd door Nokia E71-apparaten. Nokia heeft 8 toestellen in de top 20 meest gebruikte internettoestellen, SonyEricsson 5 en Samsung 3.
Het blijkt dat eigenaren van lady phones, toestellen voor meisjes en vrouwen, gemiddeld het vaakst op mobiele advertenties klikken. De doorklikratio ligt daar op 3,6 procent. Bij sports phones en fashion phones ligt dat op 1,4 procent. Die verhoudingen zijn vergelijkbaar met doorklikratio’s die via desktop- en laptopcomputers worden gerealiseerd.
Onderzoek van mobiel advertentiebedrijf Mads samen met mobiele telecombedrijven en uitgevers. Mads werkt levert mobiele advertentietechnologie aan alle Nederlandse operators.
Adverteerders die mobiele campagnes draaien, hadden in februari een bereik van 1,5 miljoen surfers, 50.000 meer dan de maand ervoor. De zogeheten inventory, beschikbare advertentieruimte, omvatte 70 miljoen posities. Vijf miljoen meer dan in januari. Twee derde daarvan is op Hyves, 13 procent bij Nu.nl en zeven procent bij de mobiele sites van De Telegraaf.
Eigenaren van een iPhone surfen het meest en klikken ook het vaakst op reclame. Apple-klanten klikken 1,39 keer op een mobiele advertentie als ze er 100 getoond krijgen. Dat is de hoogste doorklikratio per toestel, gevolgd door de Samsung SGH-i900 met 1,77 procent.
In het algemeen wordt het meest gesurft met Nokia N95’s, daarna met Apple iPhones, gevolgd door Nokia E71-apparaten. Nokia heeft 8 toestellen in de top 20 meest gebruikte internettoestellen, SonyEricsson 5 en Samsung 3.
Het blijkt dat eigenaren van lady phones, toestellen voor meisjes en vrouwen, gemiddeld het vaakst op mobiele advertenties klikken. De doorklikratio ligt daar op 3,6 procent. Bij sports phones en fashion phones ligt dat op 1,4 procent. Die verhoudingen zijn vergelijkbaar met doorklikratio’s die via desktop- en laptopcomputers worden gerealiseerd.
Onderzoek van mobiel advertentiebedrijf Mads samen met mobiele telecombedrijven en uitgevers. Mads werkt levert mobiele advertentietechnologie aan alle Nederlandse operators.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten