donderdag 6 maart 2008

Sitebezoek neemt toe na start programma

Wellicht geen verrassing maar toch goed om nog even op een rijtje te zien. Zodra een programma op televisie van start is gegaan is dit van invloed op de bezoekersaantallen van de bijbehorende internetsites. De site van Wie is de Mol is in de maand januari door 338.000 unieke bezoekers bezocht. Het aantal neemt alleen maar toe zodra het programma dichterbij de finale komt. Ook op Uitzendinggemist is Wie is de Mol een groot succes, met 450.000 opgevraagde streams in de maand januari. Daarmee is Wie is de Mol het meest bekeken programma na Boer zoekt Vrouw en ONM.

Uit recent onderzoek van de Ster in samenwerking met onderzoekbureau Metrixlab op Uitzendinggemist.nl, blijkt dat één confrontatie met een streamcommercial al een positief effect heeft op de reclameherkenning- en herinnering van een product. Ook hebben de respondenten een duidelijker beeld van het imago van het product en neemt de sympathie voor het product toe wanneer men een streamcommercial heeft gezien.
Verder blijkt uit analyse dat met name de lichtere televisiekijker wordt bereikt met Uitzendinggemist. Verder geven relatief veel bezoekers van de site aan dat men klikt op commercials voorafgaand aan het bekijken van een uitzending (via Marketingfacts). Helaas kan ik het onderzoek nergens vinden dus moeten we het voorlopig met deze (niet verder onderbouwde) bevindingen doen.
In een eerdere post bestede ik al aandacht aan een onderzoek van Experian onder 75.000 Amerikanen m.b.t. de positieve effecten van streaming video reclame.

Geen opmerkingen: