donderdag 27 december 2007

Streaming reclame intensiever beleefd dan tv-reclame

Consumenten die videoreclame bekijken tijdens een streaming video-uitzending beleven de commercial intensiever dan wanneer deze op tv wordt gezien.
Dat blijkt uit een onderzoek van Experian onder 75.000 Amerikanen.

De respondenten beleven videoreclame 25 procent betrokkener wanneer deze via het web wordt bekeken dan wanneer op tv. In de onderzoeksopstelling werden tv-programma's op de traditionele beeldbuis uitgezonden en via het web. De impact van de reclames tíjdens die uitzendingen is onderzocht. Daarbij wordt 'betrokkenheid' op 6 karakteristieken gedefinieerd, waaronder: geloofwaardig, inspirerend en ontvankelijkheid.

Onderzoeker John Fetto stelt dat het web een goed verlengstuk is voor televisie, zeker waar het de intensieve beleving van reclame betrekt. Zijn resultaten betekenen niet het eind voor de tv, want dat medium is beter dan het web in staat in één keer een grote groep kijkers tegelijk aan te spreken (via Emerce).

1 opmerking:

CresceNet zei

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.