Unilever beproeft een nieuwe manier om zijn artikelen onder de aandacht van consumenten te brengen. Er draait een proef de komende vier weken in een winkel van winkelketen Shoprite in de staat New Jersey. Consumenten die dollars willen besparen op hun dagelijkse boodschappen dienen zich eerst naar in te schrijven op Samplesaint.com. Dat is de technische partij met wie Unilever samenwerkt. Winkelende klanten in supermarkten moeten daardoor eerder naar Unilever-producten grijpen dan die van anderen (via Second Sight).
Koopjesjagers geven op de website aan voor welke Unilever-artikelen ze korting willen in de winkel. Vervolgens krijgen ze een sms’je met link naar een webpagina met daarop de kortingscode of barcode. Eenmaal bij de kassa scant de winkelier de mobiele digitale kortingsbon. Door de koppeling tussen de systemen van Shoprite en Samplesaint is te zien dat de coupon is vergeven en gebruikt (video). Consumenten kunnen de persoonsgebonden coupon daarom niet aan derden doorgeven.
Ik ben eigenlijk verbaast dat dit zelfs in de US nog zo weinig gebeurt en dus nieuws is. In Nederland gebeurt dit ook vooralsnog op kleine schaal via Qpon. Wanneer volgt een echte grote landelijke retailer met een fastmover?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten