Ik was vorige week bij Game in the City in Amersfoort. Dat is een evenement gericht op professionals uit de game industrie, creatieve industrie en zakelijke toepassingsgebieden zoals marketing, media, onderwijs en zorg. Uiteraard was ik benieuwd naar de ontwikkelingen op media en marketing gebied.
Met interessanate sprekers als Victor Knaap (MediaMonks), Peter Warman (Newzoo) Jurriaan van Rijswijk (Game Factory), Amon Endt (GamePoint) was ik heel benieuwd of het lukt adverteerders warm te krijgen om via games hun doelgroep te bereiken. Mijn conclusie moet zijn dat dit eigenlijk nog nauwelijks het geval blijkt. Andere conclusie is dat ook hier nog een belangrijke rol voor mediabureaus is weggelegd. Volgens de genoemde sprekers is er onvoldoende kennis en overtuigingskracht bij de bureaus om games als kanaal geintegreerd voor hun klanten in te zetten. Helaas was er niemand van een mediabureau aanwezig om dit toe te lichten of te ontkrachten.
Daarnaast kwam ik bijgevoegde video tegen over In-Game Advertising via Adsense (met hieronder nog een video met een voorbeeld). Lijkt me erg interessante ontwikkeling! Is in Amersfoort niet aan de orde geweest en heb nog geen Nederlandse cases gezien. Ben heel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft!
De aandacht van de mediaconsument raakt steeds meer versnipperd. Hoe zorg je ervoor dat je boodschap aankomt? Daarvoor heb je de juiste kanalen nodig. Maar ook een boodschap waar mensen wat aan hebben of wat meekunnen. Awesome Amsterdam denkt middelenvrij en vanuit insights om zo tot effectieve communicatie te komen. Op dit blog vind je content dat ons daarbij helpt. www.AwesomeAmsterdam.nl
woensdag 12 november 2008
Google AdSense voor Games: In-Game Advertising
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Dit verhaal had je waarschijnlijk al gezien
http://bluegrassroots.org/showDiary.do?diaryId=2371
Een reactie posten