Een reclamecommercial van 30 minuten primetime op de 5 grote Amerikaanse televisie zenders (en dat zonder McCain of Palin ook maar te noemen).
Vraag is hoe effectief die $4 miljoen die hiervoor betaald zou zijn, besteed is? Dat weten we in iedergeval niet voor 4 november maar kijkend naar de kosten lijkt dit in iedergeval een goede deal.
Zo'n 11% van de Amerikaanse bevolking heeft dit op primetime gezien heeft (= 33 mln mensen). Daarmee komen de k/grp op basis van 30 minuten uit op $364.000. Teruggerekend naar 30sec is dit zo'n $6.700. Aangezien de k/grp voor 30sec op de grote nationale zenders rond de $15.000 ligt, lijkt me dit spotgoedkoop...
Zal de Amerikaanse zwevende kiezer dit ook zo ervaren? Woensdag weten we meer.
De aandacht van de mediaconsument raakt steeds meer versnipperd. Hoe zorg je ervoor dat je boodschap aankomt? Daarvoor heb je de juiste kanalen nodig. Maar ook een boodschap waar mensen wat aan hebben of wat meekunnen. Awesome Amsterdam denkt middelenvrij en vanuit insights om zo tot effectieve communicatie te komen. Op dit blog vind je content dat ons daarbij helpt. www.AwesomeAmsterdam.nl
zaterdag 1 november 2008
Barack Obama 30 minuten INFOMERCIAL
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten