maandag 30 juni 2008

Veel bekijks voor EK2008 streams NOS


In totaal zijn er 5.851.000 livestreams opgevraagd. De piek lag op dinsdag 17 juni toen Nederland tegen Roemenie speelde en Frankrijk tegen Italië met in totaal 504.000 opgevraagde streams die dag. Beide wedstrijden waren tegelijk te volgen.
De homepage van de EK website telde in totaal 2.771.000 views tot gisteren.
De pre-rolls (15 sec) voor de live streams zijn eerst aangeboden aan de officiële EK sponsoren maar op CocaCola na uiteindelijk ingevuld door: Nationale Nederlanden, Expert, ABN-Amro, ING, Atag, Nuon, Pfizer, L’Oreal en Samsung. Wat opviel was dat het evenement pas verderop het toernooi ging (op)leven bij adverteerders en niet een paar weken van tevoren. Het EK is nu voorbij maar de livestreams voor de Tour de France komen er volgend weekend alweer aan. Benieuwd hoe dat bekeken gaat worden (via Marketingfacts).

Geen opmerkingen: