Met het bereik van YouTube (2e zoekmachine na Google) mag het geen verrassing zijn dat er steeds meer adverteerders hun doelgroep hier op gaan zoeken. Dat kan al makkelijk en behoorlijk getarget via pushmiddelen als preroll, (in)video-advertenties, merkpagina's etc.
Maar het effect is natuurlijk veel groter als de content past bij het kanaal dat wordt ingezet (YouTube) en zo leuk, interessant, opvallend dan wel relevant is dat kijkers dit graag doorvertellen via sociale media.
Commercials worden hierdoor YouTube-filmpjes en YouTube-filmpjes worden commercials.
Op het blog van Frank Meeuwsen The Incredible Adventure, zag ik de volgende YouTube video die dit duidelijk bevestigt en die al ruim 3 miljoen keer bekeken is.
Het recept voor deze invulling omschrijft Frans als volgt:
*Maak het alsof het op Youtube hoort, ongescript in het begin
*Het is een klein meisje en het is een aanstekelijk liedje…
*Laat na een paar seconden toch even een klein verrassingselement toe (euh…wacht…die danspasjes…)
*Ga voluit met de verrassing
*Je gaat je afvragen hoe ze dit hebben gemaakt.
*Dáár is je verhaal. Nu is het tijd om het te delen met anderen.
*De afzender is pas aan het einde in beeld. Sympathie. Leuk.
Totaal niet gestaafd, wetenschappelijk en verder onderzocht, maar het werkt.
Kan in me wel in vinden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten