donderdag 10 maart 2011

Old Spice Social Media Case

Ik kwam net dit filmpje tegen met een mooi overzicht van de inmiddels klassieke Old Spice case ('I'm on a horse').

Old Spice Social Case Study from Digital Buzz on Vimeo.

Een paar van de statistieken ...
◦ Op dag 1 van de campagne bijna 6 miljoen keer op YT bekeken
(dat is meer dan de overwinning van Obama's toespraak)
◦ Op dag 2 Old Spice had 8 van de 11 meest populaire video's online
◦ Op dag 3 had de campagne meer dan 20 miljoen views
◦ Na de eerste week Old Spice had meer dan 40 miljoen views
◦ De Old Spice twitter volgers steeg met 2700%
◦ Facebook fan interactie steeg 800%
◦ Oldspice.com website verkeer 300% toegenomen
◦ De Old Spice YouTube-kanaal werd het all time meest bekeken kanaal
◦ Campagne heeft 1,4 miljard impressies gegenereerd sinds de lancering van de advertenties 6 maanden geleden
◦ De campagne steeg de verkoop met 27% meer dan 6 maanden sinds de lancering (op jaarbasis)
◦ In de laatste 3 maanden steeg de omzet met 55%
◦ En in de laatste maand van de campagne omzet steeg met maar liefst 107% t.o.v. periode voor de campagne!
◦ Old spice is nu de #1 body wash merk voor mannen in de US.

Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen: