maandag 13 juli 2009

Word of Mouth campagne van DE of alleen een glimlach?

Ik heb een tijd voor Douwe Egberts mogen werken en volg ze daarom nog altijd met meer dan gemiddelde interesse. Ik zag in de Adformatie nieuwsbrief het bericht dat Douwe Egberts vindt dat kleine succesmomenten meer gevierd worden (want uit onderzoek blijkt...) en laat daarom high five teams door het hele land reizen. Het gaat om een introductie van Douwe Egberts Ice Coffee.

Je kan afvragen wat ‘kleine dagelijkse succesmomenten’ te maken hebben met kouwe koffie. Ik ben dan ook heel benieuwd naar de uitvoering. Wat levert het DE op? Een lach? een verhaal? Gewoon PR aandacht (ik schrijf er tenslotte ook over al is het om een andere reden)? Trial via een sample? Of een directe sale?.
Piet Miller wees in een reactie op onderstaande video van Improveverywhere (de reden van deze post).
Het idee van High Fives in openbaar vervoer is in ieder geval niet orgineel, dat hoeft natuurlijk ook niet perse, maar de relevantie is me nog niet helemaal duidelijk.

Kijk voor andere hilarische Word of Mouth voorbeelden:

Visit msnbc.com for Breaking News, World News, and News about the Economy

Geen opmerkingen: