dinsdag 23 september 2008

MyGimmy brengt interactieve reclame naar winkelvloer


Via TV en radio worden tal van boodschappen uitgezonden. Zaken waarover je misschien meer informatie wilt. Of kortingen of acties waar je gebruik van wilt maken. In de meeste gevallen wordt er van je gevraagd een website of telefoonnummer te onthouden of een actie te ondernemen zoals een kaart invullen en opsturen of bonnetjes uitknippen. Met MyGimmy hoeft dat niet. Je meld je eenmalig aan en daarna reageer je overal op met 1-druk-op-de-knop van je mobiele telefoon

De technologie van MyGimmy wordt al ingezet voor interactieve reclame op televisie, in print en outdoor. Binnenkort kan de consument ook met zijn mobieltje op de winkelvloer kortingen meepakken. Technologiebedrijf MyGimmy werkt samen met RTL, Ster en enkele regionale omroepen. Dankzij een overeenkomst met Boost Concepts wordt de technologie achter MyGimmy ook ingezet bij promotieacties op straat of in de winkel. "Bijvoorbeeld wanneer een consument voor een winkelschap staat. Bijleveld: "Dan krijg je korting op een pak rijst en zodra je thuis bent ontvang je in je inbox een recept."

Naast service en korting is er als derde element nog het funaspect. "Bij een ander product hoef je bijvoorbeeld niet in te zetten op korting, maar kan je denken aan een mobiele game die je op je telefoon krijgt", zegt Bijleveld. Consumenten die bijvoorbeeld bij een sample-actie op hun mobiele telefoon korting willen ontvangen voor een vervolgaankoop, hoeven enkel een sms te versturen tegen regulier tarief om in te gaan op het aanbod.
Om de korting uit te delen zijn er wel consumenten nodig die zich hebben aangemeld. Bijleveld wil geen harde aantallen noemen: "Maar ik kan wel zeggen dat we een forse groei zien. Het is meer dan enkele duizenden.

Volgens Oswin van den Boer, commercieel directeur van Boost Concepts is MyGimmy een ‘perfect instrument om op locatie anoniem bereik persoonlijk te maken': "We zijn dus in staat onze klanten te vertellen wie we bereikt hebben, met naam en toenaam. We geloven dat de inzet van MyGimmy onze acties beter meetbaar maakt."
MyGimmy rekent een licentievergoeding aan de exploitanten Boost Concepts. Naar de adverteerder is er een resultaatafhankelijk verdienmodel, op basis van de gegenereerde leads wordt er afgerekend. De conversieratio van een MyGimmy-actie ligt tussen enkele tienden van een procent tot ongeveer 5 procent waarbij de ratio's afhankelijk zijn van het soort product en actie (via Emerce).

Geen opmerkingen: